o nas #

Idea

Grupa ZPR Media to specjalista w dostarczaniu szeroko rozumianej rozrywki, informacji i porad. Obracamy się w ramach wszystkich dostępnych mediów (prasa, radio, internet, telewizja), dzięki czemu nasza oferta merytoryczna dociera do osób o różnych zwyczajach konsumpcji contentu. Rozwijamy zarówno marki ze swojego portfolio, jak i usługi dla szeroko rozumianego biznesu, w tym m.in. produkcję telewizyjną. Jesteśmy niekwestionowanym liderem także jeśli chodzi o sieci radiowe czy eventy – stawiamy na bezpośredni kontakt z odbiorcami, realizując cieszące się uznaniem wydarzenia: imprezy, konferencje, szkolenia czy plebiscyty.
Partnerzy biznesowi Grupy ZPR Media mogą korzystać z różnorodnych i wielowymiarowych wariantów współpracy, pozwalających jak najlepiej zaspokajać ich oczekiwania. Media należące do Grupy zapewniają skuteczne i przyjazne dotarcie z przekazem reklamowym do obecnych oraz potencjalnych klientów.

GRUPA ZPR MEDIA – KIM JESTEŚMY?

Grupa ZPR Media to jedna z najdynamiczniej rozwijających się grup mediowych w Polsce. Znajduje się w gronie największych wydawców prasowych, nadawców radiowych, właścicieli serwisów internetowych, prowadząc równolegle działalność eventową oraz oferując skrojone na miarę usługi dla biznesu.

Do Grupy ZPR Media należą: gazeta codzienna „Super Express” oraz „Murator” - niekwestionowany lider prasy budowlanej, na rynku obecny od 40 lat. Dzięki sile „Muratora” udało się powołać do życia działające z sukcesem marki towarzyszące: kolekcję projektów domów i budynków usługowych oraz gospodarczych (Projekty Gotowe), a także Murator FINANSE, zajmujące się pośrednictwem finansowym. W portfolio wydawnictwa znajduje się ponadto prestiżowy tytuł „Architektura-murator” – największy w Polsce magazyn adresowany do praktyków oraz miłośników architektury, inicjator ważnych dla branży przedsięwzięć. Jeśli chodzi o print, Grupa ZPR Media to także informatory odpowiadające na potrzeby profesjonalistów z branży budowlanej i instalacyjnej, a także Wydawnictwo Harde wraz z imprintem Lekkie, specjalizujące się w literaturze dokumentalnej, hobbystycznej i obyczajowej.

Grupa ZPR Media nieustannie inwestuje w rozwój nowych technologii. Zarządza serwisami internetowymi skierowanymi do odbiorców indywidualnych i profesjonalistów, a także prowadzi projekty e-commerce. Z liczbą blisko 17 milionów (Mediapanel, lipiec 2023) realnych użytkowników jest w czołówce polskich wydawców, a także numerem 1 w badaniu audio (Mediapanel, audio streams, kwiecień 2024) i liderem wśród radiowych serwisów www w Polsce (Mediapanel, kwiecień 2024). Ale to nie wszystko. Obok internetu Grupa mocno stawia również na radio, kierując swoją ofertę do szerokiego grona odbiorców. Radio ESKA – to największa sieć lokalnych rozgłośni, nadająca w 43 miastach Polski. Dostępne w 20 miastach jest z kolei ponadregionalne Radio VOX FM, które prezentuje szeroko rozumianą muzykę taneczną. Wyłącznie polskie piosenki gra Radio ESKA 2 (stacji można słuchać w 17 miastach Polski), muzykę rockową – warszawskie Radio Eska ROCK. Ponadregionalnej sieci Muzo.fm słuchać można w dziewięciu miastach. Natomiast Radio Plus to sieć diecezjalnych rozgłośni lokalnych (projekt prowadzony wspólnie ze spółką Eurozet).

Grupa pracuje na swoją renomę wszechstronnego podmiotu mediowego także dzięki produkcjom telewizyjnym i komercyjnym. Jako ZPR Media realizuje projekty rozmaitego kalibru i dla szerokiego grona klientów: stacji telewizyjnych, serwisów streamingowych czy innych mediów. Specjalizuje się w tworzeniu treści wideo: reklam, branded contentu, programów telewizyjnych, bilbordów sponsorskich, a także eventów, konferencji online czy podcastów. Do dyspozycji klientów i samej Grupy jest profesjonalne studio TV, oferujące dodatkowo wynajem sprzętu.

W ramach Grupy działają ponadto dwie wytwórnie muzyczne: Lemon Records i ZPR Records, natomiast jako ZPR Muzyka firma zajmuje się dystrybucją materiałów audio oraz wideo do popularnych platform cyfrowych.

Zważywszy na szeroko zakrojony profil działalności oraz rozbudowane kompetencje pracowników w wielu dziedzinach, Grupa z sukcesem świadczy usługi dla biznesu. Instytut Badań Pollster zajmuje się internetowymi badaniami ilościowymi, będąc jednym z głównych dostawców w tym obszarze na polskim rynku. Z kolei funkcjonujący od 1997 roku internetowy dom mediowy IDMnet specjalizuje się w realizacji kompleksowych działań z zakresu marketingu internetowego. Monetyzuje powierzchnie reklamowe w modelu Programmatic oraz realizuje kampanie Performance, rozliczając się z klientami za efekt.

Organizowane przez Grupę imprezy, konferencje, szkolenia czy plebiscyty cieszą się uznaniem i niesłabnącą popularnością, tym samym dopełniając wachlarz oferowanych przez firmę usług. Wśród najważniejszych inicjatyw trzeba wymienić Debaty z Super Biznesem, podczas których zaproszeni goście poruszają zagadnienia istotne z punktu widzenia przedsiębiorców. Za działalność przynoszącą korzyści polskiej gospodarce Grupa przyznaje ponadto prestiżowe Złote Laury Super Biznesu. Nagrodę tę ustanowiono w 2014 roku, a jej wręczenie odbywa się co roku podczas uroczystej gali. Do najstarszych wydarzeń organizowanych przez Grupę należy plebiscyt na najbardziej wartościowe realizacje w Polsce od przełomu 1989 roku. Mowa oczywiście o konkursie Życie w Architekturze, którego początki sięgają 1995 roku. Rok 2020 to z kolei debiut konferencji WELL-BEING DESIGN, poświęconej dobrostanowi fizycznemu i emocjonalnemu użytkowników. Impreza odbyła się online i potwierdziła siłę wnętrzarskich marek Grupy.
 

Więcej

OSOBY ZARZĄDZAJĄCE OBSZARAMI BIZNESOWYMI

internet, technologia, prasa, radio

Rafał Arciszewski

zarządza projektami mediowymi w Grupie ZPR Media, odpowiada za budowę i wprowadzenie w życie strategii danych oraz kształtowanie kultury organizacyjnej opartej o dane

Więcej

prezes Time SA
Business Intelligence Manager w Time SA
prezes zarządu IDMnet

W strukturach firmy jest od stycznia 2022 roku. Kieruje Centralnym Działem analiz. Do jego zadań należy m.in. zbudowanie nowych struktur i narzędzi, które umożliwiły wdrożenie systemu Business Intelligence i hurtowni danych, rozwój kompetencji i rozwiązań analitycznych wspomagających pracę organizacji oraz optymalizacja procesów związanych z wykorzystaniem danych.

Z dniem 1 grudnia 2023 r. objął stanowisko prezesa spółki IDMnet S.A.

Od 23 września 2024 roku jest prezesem Time SA.

Analityką danych zajmuje się od kilkunastu lat, począwszy od stanowiska specjalisty ds. analiz internetowych po Dyrektora Centralnego Działu Analiz. W Polska Press Grupie zbudował dział analiz, który aktywnie wspierał firmę, m.in. w obszarach analityki internetowej, redakcyjnej, sprzedażowej, powierzchni reklamowej czy kontrolingu. Zaangażowany zespół, nowoczesny ekosystem analityczny i konsekwentne promowanie zarządzania opartego o dane pozwoliły na rozwój nowych obszarów biznesowych i wpłynęły na strategię firmy. Przez ostatnie 10 lat był również członkiem Zespołu Metodologicznego działającego w ramach spółki Polskie Badania Internetu - odpowiedzialnej za badanie Mediapanel.

internet, technika

Piotr Cichocki

zarządza IT i pionami technicznymi Grupy ZPR Media

Więcej

wiceprezes Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych S.A.
wiceprezes Supermedia Interactive sp z o.o.
wiceprezes Porozumienie Radiowe Plus
członek rad nadzorczych Supermedia i Totalbet Zakłady Bukmacherskie Sp. z o.o.

W Grupie ZPR Media zarządza pionami technicznymi: badaniami i rozwojem, IT, techniką radiową, serwisami oraz zespołem programistów.
Z firmą związany jest od 1995 roku. Pracę rozpoczynał w działach: Sprzedaży oraz Baz Danych. Następnie, jako dyrektor informatyki i telekomunikacji, odpowiadał za strategię IT, administrację oraz helpdesk, projektował i tworzył oprogramowanie (obecnie dział IT pracuje także dla innych spółek Grupy, obsługując ok. 3000 stacji roboczych). Przez wiele lat zarządzał, jako prezes zarządu, spółkami technologicznymi Supermedia i Supermedia Interactive.

Obecnie pełni funkcję wiceprezesa zarządu spółek ZPR SA oraz Porozumienie Radiowe Plus, odpowiadając w nich za sprawy techniczne. Jest członkiem rady nadzorczej Supermedia oraz Totalbet Zakłady Bukmacherskie.
Absolwent Politechniki Warszawskiej, doktor nauk technicznych.

 

prasa, internet

Tomasz Krawczyk

odpowiada za obszar wydawniczy, rozwój produktów mediowych oraz struktur.

Więcej

Wiceprezes zarządu Time S.A.
Dyrektor ds. Produktu Mediowego.

Tomasz Krawczyk z mediami związany jest od 25 lat, w tym od kilkunastu z cyfrowymi. Rozwijał obszar online w Mediach Regionalnych (2007 – 2014), w latach 2014-2021 był Dyrektorem Rozwoju Redakcyjnego w Polska Press Grupie, gdzie zarządzał produktami cyfrowymi oraz ich rozwojem. Tworzył i realizował strategię digital, video, social media, mobile, odpowiadał za rozwój produktów, transformował organizację oraz rozwijał struktury online.

Do spółki TIME S.A. (Grupa ZPR Media) dołączył w grudniu 2021 roku, od października 2022 roku jest Wiceprezesem Zarządu oraz Dyrektorem ds. Produktu Mediowego.

technologia, internet

Adam Mańka

Technologia IT, odpowiada za rozwój aplikacji - Mediateams

Więcej

wiceprezes Time S.A.
wiceprezes Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych S.A.

Odpowiedzialny za cyfrowy rozwój, technologię IT.

Z firmą związany od 2023. Przez ponad 25 lat był związany z Bankiem Millennium, w ostatnich latach jako dyrektor departamentu rozwoju aplikacji.

radio, internet

Ewa Rosiewicz

odpowiada za realizację celów operacyjnych we wszystkich obszarach obejmujących działalność radiową w Grupie ZPR Media

Więcej

prezes zarządu Radio Eska S.A.
dyrektor generalny Grupy Radiowej Time

radio, internet

Paweł Szaniawski

odpowiada za obszar informacji i rozwój multimedialnego newsroomu radiowego

Więcej

prezes zarządu spółek, do których należą koncesje Radia VOX FM, Radia ESKA 2 i ESKA Rock
wiceprezes Radia ESKA SA

Do Grupy ZPR Media dołączył w 2019 roku. Wcześniej był związany z dziennikiem „Rzeczpospolita”. Od początku 2017 roku pełnił funkcję szefa działu Wydarzenia oraz szefa wydawców strony głównej Rp.pl. Jest pomysłodawcą projektu Ogólnopolskiej Bazy Oświadczeń Majątkowych (OBOM), realizowanego przez Gremi Media SA dzięki środkom z programu Google DNI. Wcześniej przez kilkanaście lat pracował w tygodniku „Newsweek Polska”, gdzie m.in. kierował działem newsowym. Pracę w mediach zaczął pod koniec lat 90. jako redaktor i wydawca w serwisach internetowych (m.in. „Wiadomości” TVP) oraz reporter „Życia Warszawy”. Jest absolwentem wydziałów prawa i amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Odbył również staż w Missouri School of Journalism.

 

radio, finanse

Marcin Gębala

odpowiada za nadzór nad finansami spółek Grupy ZPR Media

Więcej

wiceprezes zarządu Radia ESKA SA
wiceprezes zarządu IDMnet SA
wiceprezes zarządu Supermedia Sp. z o.o.

Z Grupą ZPR Media związany jest od 2000 roku. Początkowo pracował w działach: Baz Danych oraz Sprzedaży, a następnie powierzono mu zadania obejmujące tworzenie analiz i planowanie strategiczne. Działając w tym obszarze, awansował na kolejne stanowiska – początkowo był koordynatorem ds. analiz, następnie szefem Działu Planowania Strategicznego, a ostatecznie został dyrektorem analiz strategicznych. Od 2010 roku, jako dyrektor Działu Controlingu, kierował procesem budżetowania w spółkach Grupy. Wdrażał także systemy raportowania i budżetowania w Grupie Radiowej Time. Od września 2017 do czerwca 2019 roku pełnił funkcję prezesa zarządu ZPR Media SA. Obecnie zasiada w zarządach m.in. spółek radiowych, gdzie odpowiada za obszar finansów.

 

radio, internet

Mariusz Szuster

odpowiada za realizację celów handlowych obejmujących działalność radiową w Grupie ZPR Media

Więcej

dyrektor operacyjny Grupy Radiowej Time
prezes zarządu Porozumienia Radiowego Plus
prezes zarządu Promotor United Entertainment

Z Grupą ZPR Media związany jest od 2000 roku. Pracował w działach handlowych, pełniąc funkcję dyrektora handlowego, a następnie od roku 2008 dyrektora zarządzającego w filiach spółek Radio ESKA SA oraz Time SA. W roku 2011 objął stanowisko zastępcy dyrektora krajowego sprzedaży bezpośredniej i od tego czasu odpowiadał za koordynację sprzedaży lokalnej w ramach produktów radiowych Grupy. Do jego zadań należało również nadzorowanie pracy we wszystkich oddziałach terytorialnych spółki, wdrażanie nowych projektów, sprzedaż produktów internetowych, koncertów, współpraca z innymi spółkami Grupy. Od maja 2017 roku, jako zastępca dyrektora handlowego Radia, zarządzał również zespołem sprzedażowym w Warszawie. W marcu 2020 roku został dyrektorem generalnym Grupy Radiowej Time. Pełni także funkcję prezesa zarządu Porozumienia Radiowego Plus. Od 1 lipca 2023 pełni funkcję Dyrektora Operacyjnego.

 

internet, prasa, produkcja telewizyjna, eventy

Anna Sobota

zarządza pionami sprzedaży Grupy Super Express, magazynów, serwisów, produkcji telewizyjnej i wideo

Więcej

wiceprezes zarządu ZPR Media SA
dyrektor biura reklamy Time SA (Grupa Super Express, magazyny i serwisy)

Od 2006 roku, kiedy dołączyła do Grupy ZPR Media, odpowiadała za współpracę z agencjami i klientami strategicznymi „Super Expressu”. Do kwietnia 2018 roku, gdy objęła stanowisko dyrektora biura reklamy Grupy Super Express, była także dyrektorem ds. współpracy z agencjami i klientami strategicznymi w spółce ZPR Media SA. Zajmowała się koordynacją sprzedaży w ramach produktów Grupy Super Express („Super Express”, Super Express [se.pl] „Super Biznes”), a także współpracą m.in. z ministerstwami, instytucjami skarbu państwa, stowarzyszeniami, firmami prywatnymi. Pełniła ponadto funkcję dyrektora rozwoju sprzedaży w spółkach ZPR Media SA i IDMnet SA. W 2020 roku objęła stanowisko dyrektora biura reklamy Time SA, rozszerzając swoje obowiązki o zarządzanie – obok Grupy Super Express – także pionem sprzedaży magazynów i serwisów.
Od marca 2017 roku jest prezesem zarządu Media Express Sp. z o.o. W czerwcu 2019 roku została powołana na stanowisko wiceprezesa zarządu spółki ZPR Media SA, w której odpowiada za pion handlowy.

 

produkcja telewizyjna

Ewa Latkowska

zarządza produkcją telewizyjną i wideo

Więcej

prezes zarządu ZPR Media SA

Do Grupy ZPR Media dołączyła w październiku 2016 roku. Wcześniej przez 20 lat pracowała w Telewizji Polskiej, gdzie pełniła m.in. funkcję zastępcy dyrektora ds. ekonomicznych Programu 2 TVP oraz p.o. dyrektora Programu 2. Współtworzyła strategie programowe oraz ramówki sezonowe w oparciu o analizy efektywności ekonomicznej i wyniki oglądalności. Odpowiadała także za pozyskiwanie środków finansowych na realizację projektów, tworzyła modele biznesowe oparte na koprodukcji, sponsoringu i wsparciu przez instytucje publiczne. Nadzorowała operacyjnie wprowadzanie na antenę dużych marek programowych: festiwali, tras koncertowych, imprez plenerowych oraz rozrywki wielkoformatowej.